Főoldal Hírek, új repülőjáratok 2,2 millió fapados utas 2007-ben

2,2 millió fapados utas 2007-ben

1012

A Budapest Airport összesen 8,597,137 utast szolgált ki 2007-ben, négy százalékkal többet, mint az azt megelőző évben. A fapadossal utazók száma ennél kisebb mértékben emelkedett, összességében 2,2 millió utas választotta a Ferihegyi repülőtéren elérhető olcsó jegyes légitársaságokat. A forgalom további növelésére új tarifatáblázatot vezetett be a repülőtér.

A hagyományos légitársaságok utasainak száma 5,232,490-re emelkedett, vagyis öt százalékkal nőtt 2006-hoz képest. A fapados légitársaságok utasainak száma ennél kisebb mértékben, 0,4 százalékkal 2,205,651 főre emelkedett 2007-ben, azaz minden negyedik utas repült fapadossal. A legtöbb „fapados” utast a Wizz Air és az easyJet szállította, és jól teljesített az október végén kivonult SkyEurope is, amelynek helyét az elszállított utasok rangsorában valószínűleg a Ryanair veszi át 2008-ban.

Tavaly a gépmozgások száma 2,1 százalékkal csökkent 2006-hoz képest, összesen 124,298 felszállást és landolást regisztrált a repülőtér. A kevesebb gépmozgás ellenére növekvő utasszám oka, hogy a légitársaságok jobb helykihasználtsággal és nagyobb repülőgépekkel üzemeltek. A tavalyi év legforgalmasabb hónapja az augusztus volt, amikor a Budapest Airport összesen 977,913 utast szolgált ki. 2007 augusztusa egyben a repülőtér történetének legforgalmasabb hónapja is volt.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „Az utasforgalom 4 százalékos növekedése általánosságban elfogadható egy repülőtér számára, de a Budapest Airport jövőjével kapcsolatos várakozásaink ennél jóval nagyobbak. A BUD Future névre keresztelt, 65 milliárd forintos modernizációs programunk teret nyit a további növekedésnek, valamint emelni fogja szolgáltatásaink színvonalát. Új, nemrégiben elindított, három éves ösztönző programunk pedig abban fog segíteni, hogy több légitársaságot, járatot és utast vonzzunk Budapestre.”

A Budapest Airport 2008. január 1-jén vezette be új tarifatáblázatát. Az új tarifacsomag egy három éves ösztönző rendszert is tartalmaz, amely azokat a légitársaságokat támogatja, amelyek bővítik ferihegyi tevékenységüket. Az új tarifarendszer szerint, ha egy légitársaság úgy határoz, hogy új célállomással növeli a Ferihegyről elérhető városok listáját, akkor egy éven keresztül egyáltalán nem kell leszállási díjat fizetnie, a második évben ötven százalékos kedvezményben részesül, a harmadik évben pedig a leszállási díj háromnegyedét kell fizetnie. Azok a légitársaságok is leszállási díjkedvezményben részesülnek, amelyek a már működő járataik sűrűségét növelik.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy korábbi nyilatkozatában üdvözölte a repülőtér díjcsökkentő lépéseit, amelyeket azonban még így is magasnak tart. Ez az oka annak, hogy míg más országokban jelentősen bővíti kapacitásait a légitársaság, addig Budapesten még mindig az induló flottaállománnyal, két géppel van jelen, és csak nagyon óvatosan növeli járatainak számát.

Összehasonlításképpen: a Ferihegyi repülőtér szempontjából régiós versenytársnak számító bécsi és prágai repülőtér egyaránt gyorsabb ütemben növelte utasai számát a tavalyi évben, ami azt jelenti, hogy a Budapest Airportnak nagyon nagy szüksége van a fejlesztésekre, ha nem akar végképp lemaradni a régiós versenyfutásban. A bécsi repülőtér forgalma 11,3 százalékkal növekedett, és meghaladta a 18,7 millió főt. Fapados légitársasággal 3,5 millió utas repült, ami 57,2 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest. Jelenleg 8 diszkont légitársaság indít járatokat az osztrák főváros repülőteréről. A prágai növekedés meghaladta a 7 százalékot, az utasok száma pedig a 12,4 milliót. 2007-ben Prágában a két legnagyobb fapados szereplő az easyJet, és a SkyEurope volt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Szállást keres? Partnerünk kínálatában világszerte több ezer szállás között lehet válogatni, és több szempont szerint lehet szűrni, így biztos, hogy végül a számunkra legjobb szállást a legjobb áron foglalhatjuk le. Próbálja ki!

Booking.com